woensdag 24 oktober 2012

Louterend

Louterend, het zwarte scherm
opgetrokken voor geest en ogen
ik zie de werkelijkheid door een zwarte bril
toch wat goed nieuws, ik doorprik het scherm
met wat moeite zie ik terug de realiteit zonder neerslachtigheid

ik ben uitgenodigd om me te laten zien
in tweevoud dan nog wel
binnenkort geef ik het beste van mezelf in een gesprek
een vest, een hemd en twee nette schoenen
mijn haren gekamd, mijn baard bezworen en geschoren

Ik geraak tenminste al tot het portaal
het is nu aan mij de deur in te beuken
deel te nemen aan bedrijfswinsten
middels een armzalig loon

Ik hoop op wat meeval en een coulante baas
of een interim die wat in me ziet
daar over het water, in het ruisende Beveren
mijn gretigheid is alvast groot, maar om mezelf
te verkopen moet ik leren verleiden

Een behoefte creƫren als het ware aan iets overbodig,
ik bied mezelf aan, goedkoop en gewillig
als een Chinese hoer, u mag uw lusten botvieren
ik knik, zwijg en probeer te genieten van het vogelen

Wellicht zou ik zweven middels een gunstig antwoord
mijn zorgen verlicht, het is aan mij te bewijzen
dat ik uw welwillendheid bevredig
aan ons om een contract te sluiten
in het huis van de vliegende wip





Geen opmerkingen:

Een reactie posten