vrijdag 26 oktober 2012

Nachtelijke ontboezemingen

's Nachts luister ik nog eens naar Brel
de weemoed, de nostalgie, de melancholie
ik overdenk te veel en pieker zonder ophouden
de nacht laat me niet los, mijn ritme verstoord
slapeloze nachten gevuld met muziek en CNN



Het teken van een rusteloze geest, ik geniet van de eenzaamheid
en de engelenstem van Dani Klein, die het harde leven
beschrijft als enkel een levenskunstenaar dat kan
mijn humeur trekt op, door te weten dat ik niet alleen worstel



Vanochtend naar een interim geweest
op de rooster gelegd met een priemende blik
om mijn leugenachtigheid te ontsluieren
toch ging ze mij voorstellen besloot de Beverse consulente
ik wachtte op een telefoon als op Godot

Misschien komt hij vandaag, ik wacht af en hoop
mijn toekomst in de weegschaal, beslissen over mijn lot
problematisch is het gebrek aan opties
wat rest er mij nog na deze ronde
van e-mails, ook al volgt er nog een gesprek
volgende week, ik berust en wacht antwoorden af

Het klimaat is duidelijk ongunstig, mijn gedachten
evenzeer, ik wacht tevergeefs op een sprankel hoop
in de duisternis, het misfortuin heeft te lang geheerst,
ik wil me vastklampen aan een grasspriet van voldoening

Geen opmerkingen:

Een reactie posten