woensdag 24 oktober 2012

Gedichten

Ik schrijf eenvoudig, haast banaal
vlug getypt in de haast der dingen
ooit was het anders
en schreef ik gecompliceerd
opgetekend door een hovaardige dwaas

http://www.everyoneweb.be/fantasieschrijfsels/

Schrijven was een redding voor mij
onuitgesproken gevoelens, de razernij van de geest
ik houd nu van de simpelheid
al laat de ervaring me niet kwijt

Had het ook anders kunnen lopen,
het eeuwige gemis, het verlies
bespeelt de geest, ik mis je nog steeds,
maar ik kan het niet verwoorden
in een paar woorden dus laat ik het woord
aan een betere dichter

dat jij wolken kon maken pappa
die stil bleven hangen in zonlicht
voor mij om veilig onder te spelen
vond ik van al jouw wonderen
misschien het almachtigste

ik was vergeten
maar vanochtend zag ik
in een streep zonlicht
dat ik boven het bureau een prachtig
wolkendek had gerookt
van bijna olympische allure

Geen opmerkingen:

Een reactie posten