donderdag 25 oktober 2012

Eenzaamheid is relatief

U moet me niet beklagen
het lot van een armzalige dichter, gespeend van talent
als ik ’s nachts na het schrijven van wat verzen
me te slapen leg in mijn koude bed
krijg ik altijd gezelschap van mijn kater
die dan kruipt in de kom van mijn benen
om me ’s nachts te verwarmen

Maar mijn kater is geen goede bedgezel
hij droomt altijd, wroet en jankt af en toe
al miauwt hij waarschijnlijk hetzelfde van mij
mijn kater is ook jaloers
het is slechts met heel wat kabaal
dat hij ruimte maakt voor een bedgezel
mijn kater maakt niet graag plaats

Hij kijkt me ondertussen onderzoekend aan
is het nog geen tijd om vandaag te verlaten
ook met dit karamellenvers maak je geen brokken
morgen wacht een drukke dag
en als je niet meer gaat verdienen, word ik nog asceet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten