dinsdag 30 oktober 2012

SCHRIK

Ik heb schrik
Schrik van de wereld
Schrik van mezelf
Schrik van mijn rusteloosheid, mijn stress, mijn onrust
Schrik van negatieve antwoorden, schrik van de weigering

Ik heb schrik van het zwarte gat
Ik heb schrik van de werkloosheid
Ik heb schrik van de rekeningen
Ik leef met schrik

Ik heb angst van mijn slapeloosheid
Ik heb angst van mijn piekeren
Ik heb angst van mijn oplossingen
Ik heb angst, pure angst

De eindeloze afgrond die me aanstaart
Ik deins weg van de richel
Ik heb maar een meevaller nodig om mijn angst te bestrijden
Ik hoop desondanks 68 sollicitaties deze maand alleen zonder succes

Morgen heb ik een gesprek
Ik hoop dat de wanhoop mij niet verraadt
Ik heb die job nodig
Broodnodig, letterlijk

De eindeloze val uit het paradijs
Als de gevallen engel in de duivelsverzen
Tollend en spinnend tot de uiteindelijke crash
Het leven gaat soms niet over gemakkelijke paden

Ik zoek geen excuses, alleen begrip
De crisis is een ijskoude smeerlap
Alles ging goed, tot je je job verliest
Dan spannen de hemelen samen
De druk verpletterend

Enfin, ik moet slapen
En morgen blaken van dynamisme
Mijn zorgen achterlaten
Bij de deur voor ik het gesprek aanga
Met een onverbiddelijke manager

Waarom solliciteert u voor deze job?
Hebt u even tijd, ik haal mijn lijstje boven,
Voor het broodnodige geluk, de stressvrije kop
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten