vrijdag 19 oktober 2012

Zorgen

Ik zink wat weg temidden van de grote zorgen
ik schipper tussen optimisme en pessimisme
maar ik voel een grote verbetenheid, een vechtlust
diep opborrelend in mij, geen tijd om me te laten gaan

Morgen is weer een dag, zijn er nieuwe mogelijkheden
morgen scheer ik mij de wilde baard en verken ik het leven
het harde leven weliswaar, maar waar liggen de mogelijkheden
afwachten bracht nooit iemand soelaas, strijdend ten onder gaan

ik zal me begeven op nieuwe plaatsen, dingen doen
die ik niet voor mogelijk hield, deze jongen gaat niet onderuit
maar zet de vikinghelm op om zijn problemen de kop
te bieden, ik sta open voor nieuwe kansen

de wolken pakken zich samen boven mijn hoofd,
een ijskoude plensbui van de teleurstelling dreigt
gelukkig heb ik mijn regenscherm dat zich langzaam opentrekt
maar hopelijk wordt het geen storm die de paraplu dubbelvouwt
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten