donderdag 25 oktober 2012

De onrust

De onrust houdt me in de greep
ik beleef rustloze, slapeloze nachten
stress en zorgen bepalen mijn wereldbeeld
mijn humeur genietbaar als een krolse kat

De meter loopt in het rood, energie afgetapt
de crisis is mijn zwanezang
ik ben nochtans optimist, maar tot welk effect
de uitzichtloosheid van de werkloosheid








Vandaag beproef ik mijn succes
nog gauw wat brieven sturen
misschien spoelt het verkwikkende water
mijn wallen weg

Ik beschrijf meer en meer kommer en kwel
laat mij toch de rust hervinden
ik zou nog eens willen schrijven over pril geluk
de situatie kan snel veranderen
dat houd ik mij toch voor
leven op hoop, op verandering
al lijken de tijden me te verbeteren

ik verlang naar mijn eigen onbezorgde zelf
die kan genieten van het kleine in zoveel
laat me dan maar genieten
van een volgend loon, al is het nietig
beter dan vandaag is het alleszins
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten