zaterdag 25 augustus 2012

De kracht en het onbegrip van de statistiek

Soms vraag ik mij af wie er schuilgaat achter de statistiek,
langzaam klikken meer en meer mensen op mijn blog,
wat ik produceer in het Antwerpse wordt gereproduceerd
in pixels aan het andere uiteinde van de wereld, wie is de
lezer in Hong Kong, Maleisië of Macedonë, waarschijnlijk
een verdwaalde toerist




De eerste maand, had ik slechs 81 lezers, nu zit ik soms aan
1000, niet slecht voor een would be-poëet, ik word gedreven
door statistieken, de feedback van een ongedurig publiek,
als een onooglijk keitje die een bolder wil worden in de canyon


van de Schelde







Als ik onder de 40 lezers per dag zak, had ik een slechte dag,
ik mag me niet laten drijven door het onbegrip van de statistiek
mijn forte is mijn provincialiteit, wat er in Antwerpen gebeurt,
mijn natuurlijk terrein al wil ik wel eens dwalen in het universum

Het Nederlands is een beperkt jachtterrein, al gaat het mij het beste af,
wat ik leerde uit mijn uitstapjes naar andere talen, goed om
thuis te komen in een taal die vergevend is en die je toelaat te
nuanceren zonder toegevingen te moeten doen aan mijn natuurlijkheid

Al wik ik nog wel een lans breken voor andere aspirerende kunstenaars,
vrienden, Ruth Loos in haar eigen universum, en Sistaflex wier hese








stem me begeleidt tijdens menig verloren moment om mijn gevoeligheid





op te voeren, onbegrijpelijk dat zij nog aan de weg timmeren als de schlagers
van talentloze misdienaars de podiums bevolken op nationale TV


Ik zoek naar woorden, naar de nodige inspiratie, soms komt het vanzelf,
soms is het meer transpiratie dan inspiratie, ik grijp terug naar het absolute begin,
19/8/2011 , alweer een jaar voorbij, naar mijn eerste gedicht, recyclage als hoogste goed, vanzelfsprekend was u er toen nog niet bij:


Buiten het bestaande valt de verbeelding weg,
naast het vreemde verbleekt het gewone
opalen schittering van juwelen ogen
jukbeenderen als gebeeldhouwde dalen
schoonheid als bleke schaduw
van de overweldigende fantasie,
het nabije verhoogt het verlangen,
het tastbare als streven van de gloeiende geest
klaterende stemmen beroeren het verlangen,
als een bergrivier voor de verre wandelaar,
zachte handen, spits als het beste gereedschap
van de verliefde knutselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten