dinsdag 7 augustus 2012

Oudere bestuurders bang in het verkeer

Ik las de kop in mijn ochtendkrant, en moest onmiddellijk gniffelen
toch maar even het artikel doorgenomen voor ik, bevooroordeeld
een ongefundeerde mening zou spuiten op mijn uitlaatklep
op de wereld: het vrije universum van mijn blog

Oudere bestuurders hebben een probleem met het rijgedrag
van hanige “jongeren”, ik vermoed iedereen onder 50, vooral
bumperkleven en overdreven snelheid, eisen een minder
complexe verkeersinfrastructuur en klagen over de verkeersdruk

Nu kunnen er wel kranige rijdende oudjes zijn, iedereen kent het
clichébeeld van de schildpad voor jou, die wel eeuwig aan het
cruisen lijkt, zo heb ik eens doodsangsten uitgestaan toen mijn opa
me afzette in Antwerpen, onbekend en tegen 20 op de verkeerswisselaar






Uiteindelijk hebben we zijn wagen afgepakt, toen hij alsmaar meer begon te
vergeten waar hij zijn wagen had achtergelaten door alzheimer,
maar u mag geloven, dit ging niet zonder slag of stoot, de auto
is mijn vrijheid nietwaar, de blutsen in de wagen een accident de parcours

Ouderen willen meer snelheidscontroles, een verhoogde pakkans,
hogere boetes, geen cameraverklikkers, minder complexe kruispunten, zo
zou links afslaan verboden moeten worden, jongeren willen eigenlijk liever
geen ouderen meer op de baan, die problemen hebben met het reglement
of destijds hun rijbewijs mochten afhalen bij het kopen van wat Dash

Dit lijkt me een generatieconflict, als VAB duidt op het groeiende
aandeel van grijsaards in het verkeer, om hen te nemen als maatstaf
voor het verkeer, lijkt me dit toch een stap te ver of u moest pleiten
voor meer eerbied voor grijze haren en wijsheid, wat ik duidelijk mis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten