vrijdag 3 augustus 2012

Rood haar

Af en toe wil ik op mijn blog een lans breken voor
onderdrukte groepen, vrouwen met rood haar is er zo een














vroeger op school gruwelijk gepest door klasgenootjes
worden ze op latere leeftijd graag omschreven als rosse voenk




Ik ben misschien bevooroordeeld, ik genoot van mijn relaties
met rosse vrouwen, het vooroordeel dat deze wilder zijn in bed












wil ik graag onderschrijven, al had ik misschien geluk, 2 passages
met rosse vriendinnetjes zijn wat mager voor een veralgemening


Aangezien ik mij met mijn rosse baard, af en toe richting Raspoetin,
kan vereenzelvigen met sproetjesdragers met een bleke huid
en vurige haren die oplichten in de zon, ben ik een grote fan
van deze gecomplexeerde onderklasse van het vrouwelijk schoon



Uit onderzoek bleek dat redheads minder verdienen dan brunettes, en
deze minder dan blondines, schandalig deze kleurige discriminatie, als
dan ook nog blijkt dat roodkopjes ambitieuzer zijn dan hun seksegenoten,
wat houdt u dan nog tegen om vriendelijk te zijn tegen onderdrukten


Onlangs kwam ik bij goede vrienden een ros vriendinnetje
tegen van de dochter des huizes, ik maakte haar een compliment
over haar prachtige haren, wat haar heel verlegen maakte, een streepje
duiding volgde van Lisa: “Helena praat niet graag over haar haar.”


Ik had Helena graag doodgeknuffeld, maar in tempore suspecto dacht ik dat
het vuurtoren verwijt nog altijd gangbaar is, tenzij kinderen tegenwoordig
creatiever zijn in scheldwoordslingeren, weer een slachtoffer van bullies,
gelukkig zal ze later aanbeden worden omwille van haar unieke coloriet


Onlangs praatte ik met een vriendin van ons moeder, met unieke rode
haren, die zei: “Tis raar, nu prijst iedereen mijn haren, maar vroeger
werd ik doodgepest, ik denk nog altijd met een huiveren aan mijn
schooltijd”  Dit gedichtje is een ode aan Greet, en Helena en alle anderen,
die zelfs op latere leeftijd nog geen complimentjes kunnen aanvaarden en voor
altijd met gemengde gevoelens zullen denken aan hun kleurtoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten