zondag 5 augustus 2012

Olympische Spelen 11

Ik ben een grote voorstander van het mannenturnen
gestileerde, haast geboetseerde lichamen met een
overdaad aan marmeren spieren met kabels van aders
trechtervormige lichamen met smalle heupen, gespierde
benen en schouderpartijen die uit beeldhowwerken lijken weggelopen

De monsters van het krachthome, lichamen die niet zouden misstaan
in een homo-erotisch schilderij, onnatuurlijke bochten en lenigheid,
krachtelementen waarbij de spieren bijna lijken te snappen,
voor een houterige klaas onnavolgbaar in al zijn puurheid











Niet te vergelijken met de kindvrouwtjes in het vrouwenturnen,
uitgebouwde lichamen, volwassen in zijn ontwikkeling,
jaloersheid van een mollige dichter voor de knutselaars
van het mannelijk lichaam, u deed de moeite, ik beduidend niet

De brug is waarschijnlijk mijn favoriet, vliegende lichamen, salto’s,
ellengreep, ik smul ervan, de katchev, ik beheers de terminogie
voor iemand met hoogtevrees volkomen fobisch en onbegrijpelijk
hoe zij hun elementen turnen, ik wil het ook wel eens proberen
als pigs fly in compleet versteende hang, plankhouding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten