zondag 12 augustus 2012

Laatste keer Olympische Spelen










De Olympische Spelen zijn weer ten einde, de afgoderij
van afgetrainde lichamen loopt teneinde, de hoogmis






van menselijke lichamelijke perfectie leidde tot idolatrie
voor neurotisch klaargestoomde lichamen vaak met bijpassende eetstoornis
De balans voor België is niet zo positief, 2X brons en een maal
zilver in randsporten, vaak veel ongepaste tevredenheid met
middelmatigheid, contentement met een top 8 en olympisch
diploma, België mist de do or die-mentaliteit van onze Noorderburen
en waarschijnlijk ook het budget, al pleit ik ook voor stachanovisme

De Olympische Spelen waren sexy, en soms ook grappig



al blijft het wrang dat ik ook de tendens in mij herken de
sport belangrijker te vinden dan humanitaire rampen,
ik betwijfel mijn prioriteit maar Sharapova is nu eenmaal telegenieker





dan het zoveelste lichaam uit Syrië








Voor mij is niet het brons of het zilver van de sporters
het topmoment van de sportieve meerdaagse, maar
het optreden van Van Hoecke, die als enige de Britse



kranten haalde met zijn prestatie, wat anderen hem niet kunnen nazeggen
als advocaat van de duivel Boonen je moet verdedigen, tja….





Geen opmerkingen:

Een reactie posten