zaterdag 18 augustus 2012

De warmte

De zomer is officieel begonnen vandaag, eindelijk dat kleffe gevoel
als je buitenkomt, het gevoel dat je T-shirt tegen je rug plakt
bij de minste inspanning, tijd om te dag te herverdelen in
voormiddaagse doenbare periodes, middaags hittemanagement
en verkoeling zoeken tijdens de avond met mojito en vliegenmepper









De mode is kort en genietbaar, de mooiste lichamen paraderen










voor je ogen als zoeken zij een rode loper voor hun benige
activiteit, overmoedige bomma’s pak je er maar bij,
de zomer is vergeeflijk, indrukken zijn vluchtig tenzij je
bijna een fietser van zijn sokken rijdt door teveel aandacht voor
een alleraardigst bouwpakket dat zijn kortgeroktheid wil bewijzen









De poezen worden lethargisch, hun pels in deze tijden zwaar overbodig





de ventilator een geliefkoosde plek voor astmatisch gehijg, vandaag kruipt
de thermometer naar het zenith, een welkome afwisseling in de korte
natte zomer, ik ruil mijn bleke huid voor zonnebrand en zonnecrème









Het is middag, de zon op haar hoogste punt, de zon onverbiddelijk
voor sproetige mannetjes, ik beperk mijn inspanning tot het hoogst
haalbare en nestel mij in de schaduw, ik droom van witte stranden,
gogogirls met kransen maar beperk mij tot het wegdromen met een ice-tea












Geen opmerkingen:

Een reactie posten