maandag 10 december 2012

Afwachten

Het is nu een kwestie van wachten
lastig voor iemand met betrekkelijk weinig geduld
ik hoop op een juichtelefoon, een triomfantelijke e-mail
of vreugdevolle SMS, ik vrees voor een koude
e-mail die mijn hoop zal kelderen

Beter in hoop te leven dan in wanhoop,
al leidt onvervulde hoop tot een hoop frustratie,
optimisme is een voorrecht, pessimisme aangeboren

Ik houd het mezelf voor
ik ben een kei in mezelf voor te liegen
als ik mezelf al kan bedotten, laat ik u geen kans

Wat mijn kansen zijn, ik kan het u niet zeggen
persoonlijkheid niet je grootste forte, cabron
volgens mijn neerslachtigste gedachten

Jaloezie is een duistere kameraad
een kwelduiveltje van hooghartigheid
ik hoop dat ik je binnenkort kan versmachten
met een kussen in je onschuldige slaap






Geen opmerkingen:

Een reactie posten