zondag 2 december 2012

Een klein woord van dank

Een klein woord van dank
voor u, de onbekende lezer,
ik ken u niet, toch neemt u de moeite om
te klikken op het geraaskal van een onbekende

Behalve jij, Annita, jou ken ik wel
voel je niet aangesproken, maar graag
had ik iedereen gekend en een handtekening
op je borsten gezet

Serieus, ik bedank u van harte
ik word altijd blij als ik naar de statistieken kijk
tenzij u weer eens lui bent geweest, en iets beters
te doen had in uw drukke leven dan even te dubbelklikken

Ik ben verguld, ik word blij van mijn geschrijf
de ultieme uitlaatklep, mijn privé-therapeut
die niet tegenspreekt en mijn perversieën deelt

Van u ben ik niet zeker, al wil ik wel schrijven voor elk van u,
wil ik uw leven delen achter de kamerplanten
al komt u waarschijnlijk terug voor wat emotioneel nudisme
ik stel u gerust, thuis hou ik meestal de kleren aan
maar mijn hart staat open, en de gevoelens mogen
buitenstromen als waren het teksten van De Sade

Gevangengenomen zal ik niet meer worden,
ik leef in een samenleving met veel vrijheden
al trekt u waarschijnlijk wel eens een gestileerde
wenkbrauw op als ik in uw schedel zit

Ik ben u dankbaar, veel dank aan ieder van jullie
voor mijn mooie statistieken , die ik te obsessief
uitpluis om nog te kunnen spreken van vrijblijvendheid
ik dank u, anonieme lezer, achter uw scherm
voor mij mag u naakt zijn, als u dit leest, graag zelfs
ik vermoed een ongelooflijke schoonheid achter elk van u






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten