maandag 3 december 2012

Een vriendin met verlies

 
Een fantastische vriendin met pijn aan het hart
als ik kon, ik was direct in de auto gestapt
en had je geknuffeld tot je niet meer kon
je tranen weggeveegd met een warme hand

Een vriendin met verlies voel je tot in het diepste van je hart
alsof de pijn tastbaar is, het verlies onuitwisbaar
ik kan je alleen maar zeggen, het verdriet slijt
maar niet meteen, niet zoals je het zelf wil
 
Op droevige momenten komt de pijn boven
als een duivelse boomerang, gegooid op een
moment van nood, die je onbewaakt overvalt
als je het minst verwacht, op een slecht moment

Lina, ik wou dat ik beter nieuws voor je had
maar iets anders had je waarschijnlijk niet verwacht
al kreeg ik je al aan het lachen, al voel je je misschien schuldig daarom
het leven gaat door, dat is de belangrijkste les
al staat het voor jou hopeloos stil
met een overvolle kop

Lina, ik bied je een schouder,
en een luisterend oor, ik tref je waar je
wil, veilig achter het scherm, de schrijffouten
neem je maar voor lief, je gemoed wil ik verluchten

Als slot bied ik je wat foto’s
niet van verlies of van rouw
daar heb je binnenkort al genoeg van
maar van onnozeliteiten
is het niet daarom dat je met mij belt
de nar, die soms ook waarheden vertelt
al is het aan jou uit te maken wanneer











Geen opmerkingen:

Een reactie posten