zondag 9 december 2012

De edele morgen

 
Vanmorgen uit mijn bed getrommeld
door een overijverige prepuberale tiener
met moeite ga ik mee in zijn enthousiasme
ik heb koffie nodig als antiraketgeschut

Ik ben opgewarmd, gewend aan zijn hyperactiviteit
samen drinken we pompelmoessap voor de eerste keer
dat hij met een vieze trek op zijn snoet weer opzij zet
hoedje af voor de bittere smaak
pesten op hoog niveau voor ontwaakte neanderthaler

Ik beklaag de agenten nu al
die moeten opdraaien voor zijn kattenkwaad
al moet het misschien niet eens zo ver komen
wie maak ik wat wijs, als hij de traditie volgt

Misschien is hij slimmer
en wordt hij nooit gepakt
de bloeiende start van de carrière van een topcrimineel
ik weet wat te doen, hem straffen met bitterheid

Wie weet wat de toekomst brengt
de onzekere toekomst, de wankele toekomst
wankelmoedig is mijn gemoed, onzeker mijn stemming
ontwaakt uit een mooie droom door mijn troebel neefje







Geen opmerkingen:

Een reactie posten