vrijdag 14 december 2012

Duitsland

 
Het aanbod, de vraag, het dilemma
ik kreeg de vraag of ik niet eens weg wou uit België
het antwoord spookte al affirmatief door mijn hoofd
voor mijn geest de vraag kon registreren

Maar wil ik wel naar Duitsland?
land van de neue Sächlichkeit, Gründigkeit
en meer van dat fraais
maar daar woont nu eenmaal familie

Waarom woont er geen sexy tante in Cuba?
om mij enkel nog in te laten met het drinken van mojito’s
en het schrijven van banale gedichten over de azuren zee
Hemingway achterna, met een stevige Havana tussen de tanden

Langere tijd in het buitenland, misschien moet ik het overwegen
het zou niet slecht zijn voor mijn Duits
al rijst de vraag, wat daar in godsnaam uit te spoken
vind ik wel werk als immigrant
daar in het land van Angela Merkel

De praktische bezwaren komen me de keel uit,
misschien moet ik het overwegen
tijd genoeg om met de staart tussen de benen terug te komen
als het mij daar niet lukt

Aan de andere kant, wat doe ik nog in België
behalve mijn tijd verdoen
ik zoek naar vele uitwegen, maar vind er geen
maar ben ik wel zo avontuurlijk??

Waarschijnlijk ga ik wel op het aanbod in, maar dan voor 14 dagen
tijd om even na te denken over een vergooide toekomst
tijd om mijn opties te bespreken en de arbeidsmarkt te overzien
tijd om vrienden en familie te missen
en toch maar te besluiten, vergroeid te zijn met dit apenland

 
 




















 



 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten