maandag 17 december 2012

Dromen

Dromen, iedereen heeft ze wel
sommige zijn te realiseren, andere ijdele hoop
sommige vervliegen, lossen op in de realiteit
is het goed ze na te streven??

De moeder van alle teleurstellingen wordt me nog bespaard
mijn dromen zijn ongeƫvenaard
ik bezondig me aan dagdromerij
en aan hovaardig optimisme

Ik zit al klaar voor een webinar
op een onchristelijk vroeg uur
om een website uit te bouwen, marketing voor onbevoegden

Ik steel met de ogen, google de concurrentie
heeft mijn droom wel merite, of is ze een doodgeboren kind
zekerheid om in te bouwen, een job of je leven

De kans om met taal bezig te zijn, primordiaal
ik wil me niet langer vastrijden in trivialiteit
de oplossing hangt af van mijn inventiviteit
mijn creativiteit en mijn doorzettingsvermogen

De stap wagen, springen in het onbekende
onmogelijk zonder degelijk vangnet
een bijberoep is het hoogst haalbare, geef ik grif toe

Dan heb ik tijd om mijn dromen uit te werken
ik voel me als een struikrover op zoek naar goud en diamanten
mijn dromen of uw heerlijkheid??

Het statuut is hoogst onzeker,
klein maar onervaren siert mijn schouw
ambitieus of dromerig
gefrustreerd maar tegenwoordig hoopvol

Een project om uit te werken, ik doe alles zelf
het is een leercurve, gelukkig geen zure appel
Rome is niet in een dag gebouwd, en gebaseerd op broedermoord
om vooruit te geraken, ben ik bereid tot veel
voor een appel en een ei verkoop ik mijn ziel,
de Faust in mij roert zich weer tevergeefs










Geen opmerkingen:

Een reactie posten