donderdag 13 december 2012

Schrijven

 
 
Schrijven is een noodzaak, een uitlaatklep
het romantische ventiel van mijn opgeblazen geest
een verwerkingsmodule, mijn psycholoog in de leren zetel
je laat me niet meer los, ik ben pas voldaan als het scherm gevuld is

Vaak heb je me pijn gedaan
was je contraproductief
niet iedereen kon appreciëren wat ik schreef
de boom in met de criticasters

Je was er voor me in een moeilijke tijd
geboren uit noodzaak, geëvolueerd in tijdverdrijf
uitgemond in noodzaak, de cirkel is rond
zonder jou, voel ik me niet meer compleet

Ik schrijf voor vrienden, vriendinnen
die het moeilijk hebben woorden van troost
ik schrijf voor kennissen om speciale dagen te vereeuwigen
ik ben een literaire hoer, maar jammer genoeg ben je niet mijn broodheer

Een blog om mijn gedachten te vereeuwigen
een twijfelachtig talent uitgevlooid
een blog op aanraden van een vriendin
“doe toch iets met je schrijven”
sonnetten voor een vriendin
de muze van mijn hartstochtelijkheid

Ik beklaag de toekomstige werkgever
die onschuldig mijn naam heeft gegoogeld
en is terechtgekomen in een verdacht koninkrijk
van verzen en woorden, die om de aandacht strijden

Exhibitionisme is mij niet totaal vreemd
al hou ik tegenwoordig op feestjes mijn kleren aan
ik heb je ingewisseld voor een klatergouden griffel
om met u mijn diepste gedachten te wisselen
een intrieste zaak, niet om te gniffelen
als ik hierdoor mijn glazen ingooi op de arbeidsmarkt

Laat je hierdoor niet afschrikken, in wezen ben ik best ok,
aangenaam in de omgang voor non-hypocrieten
karakters aanvoelen ligt me wel
al benauwt het me meestal wat ik zie








 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten