zaterdag 8 december 2012

De slapeloze tango

 
Soms droom ik dat ik wakker ben
soms ben ik wakker als ik droom
dagdromen, nachtmerries, luchtkastelen, fata morgana’s
de levensmoeheid van een argeloze imsomniac

De dagen en nachten wisselen elkaar af in een langzame zwanenzang
opgewektheid en pessimisme strijden om elkaars voorrang
de mogul van de nacht doemt weer op als de moloch
ik bestrijd mijn duisternis met zoete appelthee

Buitenissige dromen verzoeken mijn aandacht
als sneeuwtijgers op zoek naar een haast onzichtbare prooi
in het desolate winterlandschap, tot de sneeuw contrasterend
bloedrood kleurt, vlok per vlok, de jager kende weer succes,
de prooi ging ten onder aan zijn overmoedige camouflage

Mijn wereld is stil, zelfs de hamster heeft het opgegeven
de katten liggen uitgestrekt op hun favoriete plaats
dromen zij ook in technicolor dat ze kunnen vliegen
de schakeringen winnen terrein, ik denk niet langer zwart-wit
maar slechts in vele tinten grijs als compromis

De boeman slaat weer toe, als ik hem toelaat te zegevieren
de zegepraal is hem nog niet vergund, de strijd nog niet gestreden
maar als ik win, ik zal geen galante winnaar zijn die de verliezer
een eervolle aftocht gunt, ik zal dansen, feesten en drinken
tot de laatste vleermuizen en muizenissen zijn verdwenen






















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten