maandag 10 december 2012

Selectief geheugen

 
Het leven lijkt op donkere momenten
soms enkel te bestaan uit fouten en teleurstellingen
“ervaring is de som van de fouten uit ons verleden”
aldus een prachtige boutade van Oscar Wilde,
hij kan het weten als relnicht

De carrière soms een grote flop,
als je niet bereikt, wat je wil
wat je voorzag in je verleden,
waarvan je droomt, werkloos of nog
erger in een hopeloze job met een
hatelijke manager die zichzelf als Attila ziet

Maar de liefde maakte alles goed, het fantastische gevoel
geliefd te zijn, de zalige eerste kus, het verkennen van
het gezicht en het haar van je partner als een blinde
die voor de eerste keer tastgrage vingers ontdekt

Of je vrienden, die geweldige leuke mensen,
waarvoor je door een vuur gaat, dat je hart soms
springt van geluk, als je in hun gezelschap bent,
je bent opgelucht als je een vertrouwde stem hoort door
de telefoon, die langzaam plagend je hart opwindt

Zuchtend luister ik naar het journaal,
de eeuwige crisis, moedeloos word je ervan,
als je de zoveelste jobstijding hoort

Zolang we maar geen zagen worden, zo van die oude zeuren,
die constant hetzelfde vertellen, ik wil me ervoor behoeden,
morgen ga ik op café met een blonde vlam om overlevingstips
uit te wisselen, meer zit er waarschijnlijk niet in, maar toch kleed
ik me op, als een heertje, of een dandy, zo u wil, of als Van Ostaijen
die het Antwerpse nachtleven verkent, tis begot al lang geleden
dat ik me echt heb geamuseerd, ik hoop stiekem haar blonde haren
te strelen, als haren-fetisjist ben ik dan al verguld

In mijn laatste twee dromen had ik telkens een betoverend blondje
als tegenpartij, die sexy woordjes in mijn oren fluisterde, alsof
mijn onderbewuste me iets wil vertellen, kijk ook eens naar
de blonde medemens, zij kan even aantrekkelijk zijn als al
die naakte deernen die je zo graag plakt op je blog








 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten