vrijdag 21 december 2012

Vrijdag, 21 december, het einde der tijden

Vrijdag, 21 december, het einde van de wereld
de sfinx ligt in zijn zetel dicht tegen de chauffage
en lijkt er vrij gerust op, wie zei ooit dat katten
in tijden van rampspoed de eerste tekenen van onrust vertonen

Ik was op zoek naar een meisje dat ik onheus behandelde
voor het einde der tijden nog even snel verontschuldigen
ze spookte al een tijdje door mijn gedachten en geheugen
bruingebrand aan een theetje sippend in café de Linde

Elfi, ik kan je niet vinden, niet op het internet, niet in de witte gids
je lijkt wel verdwenen, als een spook, of speelt mijn nukkig
geheugen me parten, als een reflectieve fata morgana
oude vrienden ingeschakeld, misschien weten zij je wel te vinden

Waarschijnlijk wil je zelfs niet eens contact, maar dan heb ik
het toch van me af geschreven, is mijn geweten gesust
dan kan ik rustig vergaan, met man en muis naar de haaien,
het orkest van de Titanic speelt zijn laatste wals

Was ik op een sollicitatiegesprek, werd me gezegd dat ik te intelligent
zou zijn voor de job, wat ik meteen staalhard ontkende,
toch is ze mij niet vergund, ik blijf naarstig verderzoeken
hop naar het nieuwe jaar, nog even feesten
en dan business as usual, hopelijk bent u der dan ook nog bij
 

 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten