vrijdag 13 juni 2014

De goddelijke kanaries

Seleção Os Canarinhos

Ik richt me even tot u,
als onbelangrijke Belgische voetbalfan,
graag had ik wat meer spektakel verwacht
om me een hele avond te boeien
eigenlijk had ik op meer gehoopt
dan een salonremise die met hulp van een scheidsrechter beslecht moet worden

Meer flitsende acties, meer zolenwerk,
meer samba en bref
laat ik kort zijn,
laat ik even besluiten
de grote favoriet is in mijn achting gedaald
heeft van zijn pluimen gelaten
al heeft u er wsl nog voldoende in uw gat

Bent u niet akkoord met mijn analyse,
u wijt het aan de zenuwen
aan de stress
aan de grote druk

Excuses voorwaar,
tenzij u bent afgeleid door het nog zwakkere WK-lied van la Lopez
dan kan ik het begrijpen
toen ben ik ook weggevlucht
als hymne de minste in vele jaren


Maar ik blijf een fan
zelfs al u kreeg u hulp van een middelmatige doelman en
een scheidsrechter met duidelijk schrik voor grote landen






















 

 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten