maandag 16 juni 2014

Jij

Ik zoek naar je stem
je zachte aanwezigheid
de manier waarop je me gelukkig maakt

Je provisoire zelf
je stem van rede
klaar om een wilde geest te bedaren
 of me te begeleiden op mijn tocht

Je geest, je verstand
als leidraad, als dwaallicht
als lichtend pad

Je onmisbaarheid
je complementariteit
je onbenaderheid
savage als een wilde kat
die haar klauwen uitstrekt naar de werkelijkheid

Jij maakt het leven mooi,
het leven te verdragen
zonder jou is het enkel overleven,
met jou een pretparkrit.

Al blijft het enkel aan mij
om jij opnieuw in te vullen,
je wacht geen makkelijke taak,
ik verwacht haast het onmogelijke van jou,
om mij gelukkig te maken en tevreden van mezelf.

Als ik jou bezat,
ik koesterde je als parfum,
om af en toe te verstuiven
als ik nog eens buitenkwam.

Mijn begeleidster op woeste feesten,
mijn partner in een drinkgelag,
mijn ping-pong partner in schitterende conversaties,
mijn sexy vrouw in bed,
droomvrouw en droomgezel,
tot ik het leven weer aankan,
en niet meer verlang naar jou aan mijn zij.

Tot ik weer compleet ben zonder jou,
ben je onmisbaar,
ben je broodnodig,
laaf ik me aan je zijn.

Jij bestaat uit vele vormen,
beslaat en overstijgt mijn verstand,
jij bent jij en niets anders,
een complete vrouw,
een meisje van zachte zeden,
naar wier lachende ogen ik altijd zoek,
voor een glimlach om mijn lippen, ogen en hart.

Ik blijf je zoeken
tot ik je vind, misschien kruiste je al eens mijn pad,
maar nu begin ik je pas te appreciëren
nu ik gemerkt heb hoezeer ik je mis.

Je lacht om mijn grappen,
aait me over mijn kruin,
knettert mijn verlangen,
steunt me in mijn droom,
brengt me met de voeten op de grond.

Alleen maar om bij jou te zijn,
verkoop ik mijn ziel,
bescherm ik je met lijf en leden,
kus ik je natte wang,
als je tranen rollen,
zucht als jij zucht,
bestrijd je in woord en daad als je ongelijk hebt,
maar als je onredelijk bent,
vergeef me dan, maar dan koop ik chocola.

xxx 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten