zondag 29 juni 2014

Poëtisch verslag of verslagen poëzie

Poëtische tuinen
tuinen vol gedragen poëzie
voorgedragen, uitgedragen

Als voorbereiding de zenuwachtigheid, de nerveuze stress
als finale apotheose een gezellig samenzijn van zielsverwanten,
als het niet te makkelijk is dit mooie woord gruwelijk te misbruiken

Met dank aan Shari en Marieke die voordragen en proclameren tot een kunst verheffen,
met dank aan Bartje die zijn aangeboren stress transformeerde
in een haast onhoorbare spreekstem
het was mijn eerste keer,
ik wijt het daaraan,
mijn intrinsieke zachtheid en polderachtige navelstaarderij

Graag zou ik hun talent bottelen 
en verstuiven als een flesje parfum
in navolging van Jean-Baptiste Grenouille
maar legale bezwaren verhinderen mij
iets anders te doen dan te bewonderen vanop afstand 




 

"Drink ik dan bederf ik
Drink ik niet dan sterf ik
Beter gedronken en bedorven 
Dan niet gedronken en gestorven"
N.N.

Het scheppingsverhaal van Shari een ware hit,
ik probeer het ook te pakken te krijgen
om u eens te vergasten op haast perfecte woorden in een broeierig religieuze context
ik probeer ook Marieke te polsen
naar haar mogelijkheden om even aromatisch te verblijven op mijn pagina's
om u gelukkig te maken met  hartstochtelijke poëzie
die u wellustig om de oren slaat
of bejubelde waarheden in een onverwachte context en woordspoeling
ik bied u als het ware een lavement van ondoorgrondelijke woordkunst


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten