zondag 22 juni 2014

Kanker, jij smeerlap



Kanker is een onverbiddelijke smeerlap
een koudbloedige moordenaar
een dief in de nacht
een vreselijk noodlot
een constante angst
zwaard van Damocles

Mens van stilte
mens van ontboezemingen
mens van verbazende openheid
mens van grote klasse
Thé Lau, ik ben een grote fan
vanwege mijn verbondenheid met je lot

De stilte is ondoordringbaar
valt niet te ontkennen
het radeloze geluid
van mechanische hersenen
de scan, de chemoterapie
het vergif, dat zich in je lichaam verspreidt
de morfine, de zachte dood
het afscheid, je lichaam is er nog
maar je geest is al weg, de lange vlucht
de val, duizelingwekkend in het paradijs
Lucifer deed het omgekeerd, maar het stijgen van de duizelingwekkende val in je vlucht naar het paradijs
het achterlaten van het tranendal, je strijd is voorbij,
wij groeten je, als je ons verlaat,
jij zal nooit worden vergeten, net als de zovelen die je zijn voorgegaan

Ik weet niet of je dood iets zal opbrengen,
of het de Amerikanen zal leren geen verarmd uranium meer te gebruiken,
de ergste oorlogsmisdaad: het verspreiden van kanker
in oorlogsgebieden.
Ik haat het, ik verafschuw het,
als we nog niet leerden dat radioactiviteit en de mens nooit mogen samengaan,
zullen we het na Hiroshima, Nagasaki, Tsjernobyl en Fukushima nooit leren.
Maar toch, de oorlogsdocumentatie is er in gebieden als Fallujah,
de misvormingen, de afwijkingen, de strijd van de ouders,
het lijden van de Kinderen. 
Wie dit goedkeurt, is een smeerlap, eerste graad,
een kanker op deze aarde. 
Jij kankerkop, teringlijer, afschuwelijk gedrocht,
spreek mij nooit meer van het verspreiden van democratie,
jij hebt alle recht van spreken verloren over hogere waarden.
Het verspreiden van de dood,
tis een beroep als een ander.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten