woensdag 4 juni 2014

Lieveheersbeestje met stippenvrees

Waterafkerige drenkeling
gondelloze portier
wrakhout van mijn fantasie
doorbloede ader
rampzalige skater

Duikelaar, tuimelaar, Schwalbe
zwaluw van mijn ondergang
roodborsthangzwijn
lieveheersbeestje met stippenvrees
lafhartige mug met smetvrees
vampier zonder tanden
bloeddorstige gekke koe
rund op bokkenpoten

Duizelingwekkende kanarie, kaketoe met imitatiedrang
verafgode olifant
tijger, luipaard, poema
besluiteloze missionaris met voorliefde voor doggystyle







Besluitloze kaatser
worstelaar met claustrofobie
haas met agorafobie
dokter met mensenvrees
misantroop met snor en baard
doorligwond van zetelzucht

Deserteur, minkukel
vlammende repliek

Als ik kon, ik bleef maar preken, 
tegen God en klein pierke
maar af en toe komt het heelal en al
halal in beeld
hijab, chador, niqaab of kimar
walvis met diepwatervrees

Onzin regent bloemen van insecten op onze godverdomse bol,
of waren het nu dagen,
de kartonnen dozen verpakken mijn geruchten
boem paukeslag

Laten we nu maar eindigen,
want de horizon van mijn schrijven komt in zicht
voor ik begin te filosoferen
over een hoer met penetratiedrang.

Laat de tongen maar los,
de Geest is mij verschenenen
niet in de vorm van een gedicht
maar als chip met Jezusmotief.

Brazilië, overvloed aan mooie vrouwen,
je schijnt me perfect
als oord van plezier en vertier,
immers: wat verkiest u:
een Braziliaans godenkind of een Poolse prostituee.

Het voetbal, de belangrijkste nevenzaak
voor al wie bier met nootjes lust.
Osama in een Braziliaanse bar,
waar gaat de wereld naartoe,
tenzij naar het WK
in een sushi van haaienvlees.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten