vrijdag 30 november 2012

Opleiding

Dan toch maar gekozen voor een opleiding van VDAB
tot toeristisch bediende, eigenlijk bedoeld voor
schoolverlaters om een beroepsopleiding te volgen,
maar de crisis slaat overal ongenadig toe

Zes maanden op de schoolbanken, het zal mij benieuwen
ondertussen solliciteer ik naarstig voort
kwestie van op twee paarden te wedden
een van hen zal binnenkort de vertrouwde haver ruiken

Financieel rondkomen wordt een ramp met mijn uitkering
maar de jobzekerheid, althans 7 op 10 trekt mij over de streep
iedereen moet inspanningen doen zeker
ik schrijf met hernieuwde moed een nieuw verhaal in mijn poëzie
tenminste gesteld dat ik tot de opleiding toegelaten word

Een werkstage wordt ook vooropgesteld, 30 dagen min of meer
met mijn talen kom ik hopelijk dan aan de bak
Duits, Engels, Frans en een mondje Russisch
al hoor ik overal dat men niemand vindt die het Teutoons
beheerst, werkgevers hebben mij tot dusver niet platgebeld

Bartje gaat terug naar school, of tenminste een variant
tijd om opnieuw te verdrinken in de knappe ogen
van een bloedmooie juf, of van medestudenten
het haalt mij minstens uit mijn isolement










 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten