vrijdag 16 november 2012

4.30h

Het is 4.30 h, ik ontwaak uit een vreemde droom
ogen weerspiegelen donkere meren van slaperigheid
ik geeuw onbeheersbaar, kaken spannen monsterachtig open
de werkelijkheid overspoelt mijn dromen
ik besef weer waar ik ben

De kater is zich aan het likken op onbereikbare plekken
flexibel als ware had hij een ruggegraat van plastic
hij neemt steeds meer plaats in
ik pak hem op en druk een kus op zijn vochtige neus
hij knippert onverschillig, ik zet zijn eten klaar

Gisteren sprak ik op een vergadering
verbaasd hoorde ik klanken eruitrollen
die vaag intelligent klonken
ik vraag me af of ze een wereld
van onzekerheid vermoedden achter de bravoure

Complimentjes werden gestrooid
toch vraag ik mezelf ernstige vragen
had ik niet beter me nederiger opgesteld
voorbij de kans om niet te snoeven
en gematigdheid na te streven ipv mededogen

Ik ben een goede prater, onevenwichtig geschoold
in een bedje van beschaafd Nederlands
als een woelwater van emotionele kennis
die de toehoorders graag naar de mond praat

Zelfbeeld stoelt op sociale status,
erkenning en genegenheid
brute eerlijkheid is vaak gênant
als de spreker openlijkheid
verwart met naakt exhibitionisme
zoals ik vaak tentoonspreid op mijn blog
omdat mijn enig klankbord een
zwijgzame computer is, censuur wenselijk
als ik niet terecht wil komen in de armen
van spullenhulp en het leger des heils

Ik hou niet van oneerlijkheid,
verborgen agenda’s, ik schrijf
graag zaken van me af, werkt het
averechts voor mijn carrière, ongetwijfeld
vond ik nog geen redelijke baas









 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten