maandag 26 november 2012

Patroon

Beste werkgever, ik daag u uit
zorg voor mij vannacht zonder voorga
een job is alles wat ik vraag
ik lig op mijn knieën, als een onbetrouwbare man
voor zijn bedrogen bloedmooie vrouw,
please, geef mij nog een kans

Die job bij het OCMW
die lijkt me wel heel interessant
ik heb de expertise, ben vatbaar voor het doelpubliek
anders klop ik vanzelf bij u aan

Wat meeval zou wel leuk zijn
als ik ’s nachts opsta om ongeduldige katten te voeren
die geen besef hebben van mijn smeekbede
en enkel oog hebben voor hun groezelig voer

Als ik later genoeg verdien, ga ik mij als Hemingway
verdrinken in mojito’s op Cuba, ik schrijf enkel wat
voor het thuisfront, met mooie foto’s van azuurblauwe
baaien, misschien leer ik zelfs om te vissen op
blauwvintonijn of marlijn

Maar voorlopig zet ik mijn toekomstplannen nog in wachtstand
ik geef u mijn beste jaren, mijn sprankelend verstand,
mijn onverdroten enthousiasme en dynamisme, ik plezier
me wel met een vakantie in de Ardennen en wat dennenlikeur










Geen opmerkingen:

Een reactie posten