zondag 25 november 2012

Daan

Daan is nog eens in Aartselaar
klaar om onrust te stoken
met hersteld gebit na een onfortuinlijke val
blij dat hij geen complexen ontwikkelt

Hij is nu op missie naar de bakker
voor wat zondags gebak bij de koffie
de planning vermeldt het zien van “Titanic”
niet bepaald mijn favoriet, maar wel zijn ding

Ik schik me naar zijn grillen
hij bepaalt onze namiddag
fantastisch om hem te zien lachen
met hernieuwde geestdrift

Vanavond is hij al terug weg
terug naar het verre Booischot
hij wordt 11, dus mag hij zien
naar Titanic verzekert hij, dat is van 12

Herkenbare geestdrift van een pre-puber
die slechts diep zucht als ik verwijs naar de
blote borsten van Kate Winslet:
“Zeg, nonkel Bart….”




 
 
Misschien wordt hij later wel een fan van An Lemmens
of van Lesley-Ann Poppe, al is die binnenkort allang vergeten
al teert Betty al jaren op haar “piekeren” tijdens BB
blijkbaar is de mannelijke geest nog niet gerijpt
in het kleinburgerlijke Vlaanderen in dat hoekje
waar alle borsten worden opgeslagen











Gisteren zei mijn zus me nog,
die heeft toch geen mooi gezicht,
waarop ik laconiek: “Daar kijkt toch
niemand naar, allen maar naar de borsten,
tenzij je bent opgegroeid als vrouw.”
 
Of wordt hij een fan van Björk,
Ijslands eigen elfje
ik denk het niet, dat is de smaak van een oude man
die niet meer mee is met zijn tijd
 










 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten