zondag 4 november 2012

Slaap

Bijna het klokje rond geslapen, of toch althans de helft ervan
mijn geteisterde lichaam wat rust gegund
die het meer dan ooit verdiende
mijn batterijen lijken opgeladen
ik zit met een allesverterende honger
na enkele dagen gedwongen vasten
een pan met groentjes verslonden als was het kaviaar

Vrijdag op gesprek gegaan met een man die zeer aardig was
maar luisterde en praatte met een priemende blik
alsof hij mijn psyche wou doorgronden en blootleggen
tot op het bot, ik weet niet wat hij zag en of het hem beviel
ik verraste wel met enkele inteligente antwoorden maar
twijfel of het genoeg was, hij was nl een lezer van mijn blog
ik vrees geen positief gevolg van mijn carrière bij Fresenius kabi
mijn blog is vaak te openhartig, voor de eerste keer dacht ik aan
zelfcensuur, maar mijn blog is zelftherapie, ik heb hem nodig als
ware het water van San Pellegrino

Ik bezong de crisis als nooit tevoren
oktober was geen leuke maand met een opstapeling van slecht nieuws
maar ik mag de moed niet verliezen als Sistaflex zingt
ik luister nog eens naar een prachtige cover van het meisje
met de gouden amandelen, en verwonder mij dat zij zo
moeilijk doorbreken, lastig aan de weg timmeren van onderuit,
maar waarschijnlijk geeft het de meeste voldoening, ik
schreeuw je vooruit als gaf ik een oerschreeuw, mijn eigen
frustratie inbegrepen, sing it sister…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten