woensdag 28 november 2012

The times, they are changing

Ik rijd graag met de auto
ik kan totaal ontspannen als ik een ritje maak
toch merk je daar ook de toegenomen nervositeit
en agressiviteit, mensen snijden je de pas af,
slalommen ongedurig tussen geparkeerde auto’s,
als je iemand afzet, wordt je getrakteerd op fluitconcerten
in de vorm van een claxon ouverture

De maatschappij verhardt, het is binnenkort ieder voor zich
de gefortuneerden tegen de arme luizen, de werkenden
tegen de klaplopers die geen poot uitsteken

Het ACW is teruggefloten hoor ik op de radio,
althans de ACW-vleugel van de regering, ik kan
een lichte glimlach niet onderdrukken, het laatste restje
verzuiling wordt weggespoeld, Vanackere wenst niet te
reageren, eerst verhaal halen bij zijn broodheren

De belastingbetaler laten opdraaien voor het Dexia-debacle,
in de vorm van ARCO-aandelen, het gekronkel was ongezien
van CD&V-slangenkoppen, Leterme en Vanackere op kop,
jammer genoeg voor de kleine spaarder, maar zelfs de CD&V
staat niet boven de wet, tenzij ze nog een deus ex machina
tevoorschijn toveren, wat ik hen nog wel zie proberen

De wet is flexibel, als je een oranje partijkaart hebt,
de belastingbetaler slechts een melkkoe die je
machinaal kunt melken, al weten de melboeren
u wel te vertellen dat dat het zout op de patatten
niet meer opbrengt, maar de melkplas die wordt
gegenereerd is nog net voldoende voor wat zelfbediening






Geen opmerkingen:

Een reactie posten