vrijdag 23 november 2012

Vrijdag

Klaar voor een drukke dag
van praten en overreding, en een paar ritjes tussendoor
ik drink mijn koffie, vloeibaar goud
en hoop op een spraakwaterval

Je kan me tegenkomen in Beveren, Antwerpen en Boom
mooi in pak gestoken
een sentimentele glimlach om de mond
klaar om u te overtuigen van mijn onmisbaarheid

’s Avonds zit ik in Antwerpen
voor een pintje of twee
de week wegkeuvelend
met wat verdachte vrienden

Waar ik het meeste zin in heb, kan u wel raden
hoewel het nut van de avond niet opweegt
tegen de noodzakelijkheid van voor- en
namiddag, het leven is niet levensvatbaar
zonder ironie, sarcasme en zware verhalen
toch hoop ik niet het hoge woord te voeren
voor een mix van leedvermaak en compassie,
gedeeld geluk daar ga ik voor, onbeschaamd

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten