zondag 11 november 2012

Het uur van de wolf

Het uur van de wolf is weer aangebroken
verstopt tussen nachtelijke uilen en de schemering
de nacht is altijd mild en onvergeeflijk
ik ben helder en lucide in mijn duistere wereld

Een volgende selectie vacatures wacht op mij
uitgestrekt op de tafel, verlangend naar de morgenstond
een volgende weigering ligt al in het verschiet
e-mails onverbiddelijk in hun troosteloze diversiteit

Maandag, ik stel mijn hoop op maandag
technisch auteur, misschien, samensteller van handleidingen
Duitssprekenden niet zo dik gezaaid, laat ik het hopen

Laat ik de nacht nog maar even voor wat ie echt is
een uitgestrekte vlakte van stilte en nietzeggendheid
ik bewandel je vlakte al te vaak, tussen het maanlandschap
morgen schrijf ik je aan, lieve nacht, voor het geven van een job
wordt mijn nachtrust tenslotte ook eens nuttig ingevuld











 
Laten we snel een dag vergeten, zondag de rusteloze dag
is het voor een werkzoekende immers niet elke dag weekend??









Geen opmerkingen:

Een reactie posten