donderdag 29 november 2012

Job tegen wil en dank

Vandaag werd mij een job aangeboden
maar ik weet niet of ik er blij mee moet zijn
volgende week moet ik op training,
verkoopstraining weet u wel, een moderne brainwashing

Achteraf wordt dan over het contract gepraat
ik wou wel iets meer duidelijkheid
gaat het om een minimumcontract met commissieloon
of werk ik uitsluitend als zelfstandige

Met achteraf RSZ en belastingen
ik ben al geen financiƫle crack
gelukkig heb ik een vriendin die het contract wil uitvlooien
vrijdag weet ik meer, u zit als vertrouwd op de eerste rij

Een vriendin stort zich in een avontuur, en vroeg aan mij
om mee te werken aan de grote uitdaging
ik had ooit al eens een zaadje geplant, nu komt ze zelf
ermee op de proppen, het plan embryonaal,
het enthousiasme groot, ook vrijdag weet ik meer
 
Week van grote veranderingen dus,
van louche zaken tot dromerige aanzet
van zakendoen, kom ik dan toch vooruit in het leven,
of haalt de realiteit me weer in, laten we hopen op het beste
en haalt de droom het van de realiteit
het concept zit al in mijn hoofd, het plan moet worden gesmeed,
buiten de waard reken ik niet, tenzij ik rondborstige pompom girls
nodig heb voor een opening, en dan reken ik misschien op u










Geen opmerkingen:

Een reactie posten