zondag 25 november 2012

Daten

Daten gaat niet van een leien dakje
de scene is onverbiddelijk, en onwaarachtig
ik schrijf me twijfelend in op een site
waar kopjes je aankijken, al adverterend

Ik klik op fotootjes die me leuk lijken
was ik maar op café, waar vloeibare mede
de zeden verzachtte en me onoverwinnelijk maakte
ik moet nu vertrouwen op mijn foto, en ik zak
zienderogen voor elke vergelijkbare test

Had ik de keuze, ik ging uit met Zooey of met Katy
een personage vertolkend met onnozeliteiten
grappig fictief persona, ik bewonder je levenslust
als is de werkelijheid teleurstellender dan de fantasie
oppervlakkig dan een actrice is nauwelijks voor te stellen

















 
 
 
Mijn toetsenbord is voorlopig mijn enige vriendin
waar ik alles mee deel, al mijn geheimen,
al mijn gebreken, was ik maar zo trouw geweest
in mijn verleden aan een meisjeslach, dan aan jou,
toetsige vriend, ik moet het voorlopig stellen met
mezelf, en dat is een keuze die me allengs
minder en minder bevalt
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten