woensdag 14 november 2012

Een nachtelijke afspraak

Een tomeloos gesprek aan het begin van de nacht
de telefoon rinkelt onverwacht op een morsig uur
ik haast mij onverdroten naar een vriend met pijn
de nachtwinkel levert de nodige openhartigheid
in de vorm van een familiepak Jupiler

De nachtelijke wegen bieden weinig soelaas
ik ben er sneller dan is toegestaan
we praten de nacht voorbij, losse tongen
bestemmen het gemoed, een gesloten harnas
opent zich bij het opentrekken van een blikje
de lokroep van de emotionaliteit in het kader
van donkere ontboezemingen, ik knik en drink
verloren gewaande rondborstigheid bij een knuffel

De nacht is ons voorafgegaan, het gesprek is losser
pijnpunten bepaald, opluchting van een dwalende geest
in mijn gedachten ben ik al thuis, de autostradelichten
flitsen voorbij bij het versnellen aan verklikkerpalen
ik bereik mijn eindstation in een lichte neveling

Ik stuur een berichtje, veilig thuis
ome agent was nog niet op post
een sms’je volgt, het slapen dreigt
te vroeg voor de ochtendkrant, ik zet wat
koffie om me af te leiden, de katten vergissen
zich van uur en bedelen om voer

Het is weer het vertrouwde uur, maar de nacht
was productief, vriendschapsbanden aangehaald
ik ben zorgeloos, sip van zwarte koffie, het gesprek
lijkt al een droom als ik hier nu zit…
 






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten