zondag 11 november 2012

De straatarme kunstenaar





Ongetwijfeld herkent u deze kunstwerken
slechts een kleine greep uit het omvangrijke oeuvre van Van Gogh
dat hij in 10 jaar bij elkaar schilderde
Vincent, die in zijn hele leven slechts een schilderij verkocht

Slechts 37 geworden en onduidelijk gestorven
door een schot in de borst, zo slecht uitgevoerd
dat hij slechts twee dagen na het fatale schot
uiteindelijk stierf in de armen van zijn broer

Er is dus nog hoop, al is het blijkbaar postuum
al heb ik begot niet het talent van Van Gogh
alhoewel zijn schilderijen bij zijn dood ook
als waardeloos werden geclassificeerd,
u begrijpt, ik sympathiseer

 
Al hoeft het voor mij niet zo extreem
geef mij maar een job, om het even wat
om mijn rekeningen mee te betalen
en me ruimte te laten voor mijn poëzie
Als ik maar kan blijven schrijven,
al blijf ik mijn enige lezer, buiten mijn zus,
en wat vriendinnen en een verdwaalde Zuid-Koreaan
ik beleef plezier aan de expressie van een
benevelende puree van emoties in een middelmatig jasje
van kinderlijk rijm en overbodige verzen, ik wacht geduldig af
tot u mijn zeeverse garnaalkroketjes lust
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten