donderdag 15 november 2012

Klein geluk

Het leven is niet enkel tegenslag, miserie en verdriet
af en toe breekt een brede glimlach door op een onverwacht moment
dat zijn de momenten die me opleuken in dit tranendal
het geluk zit soms in een klein hoekje
spontaan genieten van klein geluk

Zohra, mijn zwarte kattin











kwam terug van haar ochtenduitstap
en zag me staan na wat wachten aan de koffie
ze wou mijn aandacht trekken wegens de kou
en ging prompt op haar achterpoten staan
en tikte tegen de deur
ik kon een glimlach niet onderdrukken
Zohra, was ongeduldig en deed er bijna een dansje bij
mijn humeur trok op door een dansende zwarte kat

Een vriendin trok mijn aandacht op facebook
er opende een venstertje rechtsonderaan
wat vrolijk gezwets en getater, ze moest
lachen om mijn grappen, een goed gevoel
brak onweerstaanbaar door vanwege
een grote poes die onmiskenbaar kirde
 
Ik zie het leven niet zo somber in vandaag
klein geluk is doorgebroken
al is het al rampzalig dat dit zo uitzonderlijk
is dat ik het wil delen op mijn blog
niet mopperen nu, geniet van het leven
vanavond doe ik vrijwilligerswerk,
ik neem deel aan een groepsgesprek
en deel mijn ervaringen, hopelijk volgt dan ook een lol
 






















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten