dinsdag 13 november 2012

De regenbosfuif

Ooit ging ik naar een fuif als jonge puber
een fuif, de regenbosfuif, op het laagste punt van Aartselaar
gevangen tussen bedrijfsterreinen van Atlas Copco
en wat burleske weilanden, waar de geur van koeienvlaaien
en ondoorgrondelijke zwarte ogen met lange wimpers nog hing

De fuif ging uiteindelijk ook niet door, de regen plensde
onophoudelijk en herschiep het bosterrein tussen paden
in een modderpoel waar de bakken duvel dreven
lastig, de combinatie van elektriciteit en regen
toch wat teleurgesteld vingen wij het voorbijdrijvende
gerstennat om toch niet nuchter thuis te komen

Daar op de uitgeregende regenbosfuif, sprak ik
voor het eerst met een meisje, als u mij begrijpt
een wat boers stoer meisje, met stevige kont,
zwarte haren en een sproetjesgezicht toen
wij beiden onze natte kleren lieten drogen
na onze versie van het duvel vissen

Ik was doornat, slijkerig en licht beneveld
en toch was ik nog nooit zo heet geweest
ik verlangde naar een eerste kus als nooit tevoren
daar op het rode tartan aan de fietsenstalling

De eerste kus is er uiteindelijk niet gekomen,
aangeboren verlegenheid en stunteligheid beperkten
mijn succes, maar een chronische ziekte is toen geboren,
verliefd te kunnen worden op een meisjeslach,
waarvan ik jammer genoeg nooit meer ben genezen























Geen opmerkingen:

Een reactie posten