dinsdag 20 november 2012

Het rad der vergetelheid

Het rad der vergetelheid draait alweer
morgen ga ik op pad naar een werkgever
overmorgen naar een interim om me te laten keuren
2 afspraken wachten nog op bevestiging
precies de blauwdruk van een druk leven

Ik ben al toe aan mijn tweede map
van vacatures en motivatiebrieven
stille getuigen van overmoed en gedrevenheid
die langzaam liggen te vergelen als stofvanger
tot RVA wil controleren of ik wel iets doe

Maar toch, gesprekken zijn al beter dan de
oorverdovendovende stilte van de zomermaanden
misschien is er nu na de loonmatiging
wel plaats voor nieuwe werknemers
ik zal mijn huid duur verkopen op het gesprek
en ben bereid voor een appel en een ei te werken
een granaatappel dan toch en een ei van Fabergé

De telefoon stond niet stil vandaag
en ook mijn mailbox stroomde vol
kunnen we dan echt spreken van relance
straks moet ik Di Rupo nog dankbaar zijn
voor een nieuwe job, ach, als het mij een
job oplevert ben ik bereid tot het wassen
van de duivels hoeven
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten