vrijdag 9 maart 2012

Sonnet 40

Ik heb een mooie band opgebouwd met een knappe griet
de eerste noemenswaardige intimiteit na mijn ex-vriendin
de eerste die ook aan haar kan tippen, zoet als suikerriet
al is het gevaarlijk te vergelijken, wispelturig als een wolfspin
is soms haar troebel gemoed, emotierijk als een fjordengebied
met steile kliffen en scheuren gevuld met krakend ijs, een slavin
van haar wispelturigheid, ze kan me laten draaien als een satelliet
dansen op een onhoorbare beat als een mysterieuze zigeunerin
voor haar wil ik veranderen, mijn vastgeroeste leven omgooien
voor haar zoete lach verzin ik onophoudelijk grappen
de piepende toon van haar sms is als een bevrijding
ik wil samen met haar haar steile haren ontvlooien
voor haar wil ik wedijveren met ijskoude Lappen
voor mij is zij de wondermooie verleiding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten