vrijdag 23 maart 2012

Sonnet 80

Vandaag is donderwolkje Lina weer op de nukkige baan
van nabij gevolgd door een strenge examinator
en bijgestaan door Maurits, die zichtbaar is aangedaan
door scherpe bochten en gevaarlijke zijwegen, een defibrillator
was misschien geen overbodige luxe, de auto slingert op de achtbaan
van de gestresseerde onervarenheid, ik vrees dat ik als motivator
geen partij ben voor een ongeruste superlieve knuffelmarokkaan,
vandaag volgt immers geen overbodig ritje in de simulator
maar gaat het om een overbekend roos B-document
ik steun haar in gedachten en pluk een klavertje vier
als ik de huidige generatie wegpiraten zie, heeft zij zeker een plaats
voorlopig is zij tijdelijk nog een weerbarstige student
maar ik hoop haar te kunnen trakteren op een schuimend bier
alhoewel ik ook vrees voor de examinator en een Deurnese moordplaats

Geen opmerkingen:

Een reactie posten