zondag 11 maart 2012

Sonnet 45

Ik ben de dag goed begonnen met fantastische muziek
ik ben de dag begonnen met Abbey Road van The Beatles
onlangs had ik een ietwat macaber gesprek, praatziek
waren we die nacht, gevuld met prachtige anekdotes
toen het onderwerp kwam op onze begrafenismuziek
wel, ik wil “I want you” van the Beatles en geen remixes
er is een tijd voor feesten, en een tijd voor gitaarmuziek
dan zullen we die spelen, ondanks herhaalde smeekbedes
om die herrie wat zachter te zetten, laten we de boxen knallen
ik wil ook geen triestige koffietafel, maar een vat en vodka
de dranken die me hebben begeleid in mijn drankzuchtig leven
en eventueel wat worstenbrood en eenvoudige bitterballen
als het dan eenmaal tijd is dat mijn hart het begeeft, de aorta
gescheurd, dan wil ik gaan zonder spijtzegeltjes te kleven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten