dinsdag 20 maart 2012

Sonnet 71

Vanmiddag heb ik een vriendin geholpen
een drukbezette dame bijstaan waar het kan
ik was er zelf niet rouwig om, de hersenen tornen
nu eenmaal even geen zware last, maar een ban
op verstandelijke activiteit is wat onbeholpen
nu moet ik toegeven dat twee weken als huisman
mij na drie uren gepeins over een vertaling en wat browsen
mij een dwaze kop opleverde als een moslim in de ramadan
ik had mij dan ook gepijnigd en geworsteld met uitdrukkingen
die meestal behoren tot de spreektaal in het Frans, het Engels
en natuurlijk, het Nederlands, maar de voldoening was groot
er was uiteraard geen plaats voor linguïstische mislukkingen
ik werkte immers niet voor wat knapperige soepstengels
maar voor de mooie glimlach van een gezellige ex-huisgenoot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten