vrijdag 30 maart 2012

Sonnet 95

Ik maakte mij vanmorgen de wanhopige bedenking
gekozen te hebben voor de verkeerde studie
ik koos niet voor business management, de herdenking
van een man van de talen, is niet gebaat bij een marktstudie
ik verdien immers geen miljoenen, een prachtige schenking
van een bonus is mij ook niet gegund, de furie
van de creativiteit is een minderwaardige mecenas in verdenking
ik behoor immers niet tot de ondoorgrondelijke christelijke curie
maar ik wil veranderen, en leren doen aan zelfbediening
ik wil vaneigens ook participeren aan de graaicultuur
ik betoon lippendienst aan de hoogste rijkelijke bieder
ik ontsla duizenden en leid hen naar de voedselvoorziening
ik overgiet stakende werkonwilligen met salpeterzuur
ik belijd de hypocrisie binnenskamers als ultieme verspieder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten