zaterdag 24 maart 2012

Sonnet 82

Vandaag was een prachtige dag, gevuld als een praline met kersenlikeur
Ik leefde voluit, met hoge pieken, maar ook diepe dalen
de dag begon onder een prachtig gesternte, met een stralend humeur
een sprankelende zon, klaar om de langdradige winter te verdrijven naar de annalen
de lucht was gevuld met groteske hoop, en er was de aanzet van een dennengeur
ik versierde de aanmatigende zwarte kat door een blikje tonijn boven te halen
ik zette de tuinstoel buiten, slurpte wat koffie en verlangde naar een zonnebankkleur
ik nam de ochtendvroege krant en las vredig met een sigaret de misdaadverhalen
ik besnuffelde de realiteit achter een reflecterende Ray Ban zonnebril
tuffen op de autobaan met een slakkengang en zwoele zangeressen
in Mechelen een ontnuchterende sms van een benauwde vriendin
in mijn hoofd werd het chaotisch en tegelijkertijd fluisterstil
de dromen verdwenen als de laatste wintersneeuw excessen
de koude vaststelling op zoek te moeten gaan naar een nieuwe schoonheidskoningin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten