vrijdag 16 maart 2012

Sonnet 57

Enig googelen op het internet leert me dat ik een nihilist ben
maar ik wil dit aanmatigende oordeel ten zeerste bestrijden
ik geef immers wel om waarden en moraal, en ben hoogstens een Beatlesfan
welke waarden dan vraagt een mens zich af, onbescheiden
zelfverheerlijking en personencultus, gecultiveerd op twitter en msn
is niet mijn ding, enige nederigheid is te belijden
toch blijft de bewondering voor de zinsbegoocheling en
de overtuigdheid van het eigen absolute grote gelijk strijden
tegen mijn aangeboren gevoel voor nuance en perspectief
ik wil mij graag afzetten tegen het gevaar van totalitair denken
maar onderken een grote fascinatie voor het populisme
demagogie en manipulatie als democratisch alternatief
hersenspoeling en eenheidsdenken als kerstgeschenken
ik onderwerp mij volledig aan de regels van het absurdisme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten